Wspomnienia z Lidzbarka Welskiego

W dniach 17-19 maja – my uczniowie Zespołu Szkół w Wyczółkach – wyjechaliśmy sporą gromadą na  krótki odpoczynek do pięknie położonego ośrodka rekreacyjnego w okolicach Lidzbarka Welskiego. Zanim dotarliśmy do celu podróży, najpierw zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Nidzicy. Wspaniały przewodnik opowiadał z taką pasją i zaangażowaniem, że nawet najstarsi uczestnicy słuchali go z przejęciem. Wiele historii opowiedzianych przez pana przewodnika na długo zapamiętamy.

Po zwiedzaniu zamku szybko przejechaliśmy do Lidzbarka, a tam atrakcjom i zabawom nie było końca. Wszyscy bawili się wyśmienicie. Każdy mógł spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej, strzelając z łuku, pistoletu sportowego, paintball’u, jeżdżąc quadem, segwey’em czy toczyć się w zorbingu lub aquazorbingu. W zajęciach sportowych brali udział wszyscy bez wyjątku, a ostatni zawodnicy z boiska schodzili po 21-ej. Duża porcja ruchu i wspaniałe, smaczne posiłki spowodowały, że na inne szaleństwa nikt nie miał czasu i siły. Trzy dni szybko minęły, wszystkim żal było odjeżdżać, może jeszcze kiedyś tam zawitamy.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Skansen Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Naszą uwagę szczególnie zwróciły eksponaty wystawione w wozowni i warsztat rzeźbiarski. Wielu z nas zachwycił dworek z pięknymi meblami i dekoracjami. W zabudowaniach gospodarskich oprócz zabytkowej zabudowy spotkaliśmy też zwierzęta gospodarskie, dzięki nim wydawało się, że chodzimy po zamieszkałej wsi, której mieszkańcy przed chwilą wyszli do prac polowych.

Wycieczka była wspaniała, cudownie odpoczęliśmy i nabraliśmy sił do dalszej pracy, żeby dostać jak najlepsze świadectwa na koniec roku szkolnego.